zondag 2 maart 2014

hartendekens


Via facebook kwam ik terecht bij hartendekens.
Vier vrouwen zamelen met elkaar gehaakte granny squares in (die wel aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen qua kleur en afmeting) en maken er dekens van voor kinderen die ernstig ziek zijn. De dekens worden op aanvraag gemaakt. 

Ik vind het een mooi project: met allerlei mensen samen haak je dus aan een deken voor een kind wat wel wat extra warmte kan gebruiken.
Ik had nog niet eerder granny squares gemaakt, maar de eerste vier heb ik inmiddels al af.  
Leuk om te doen hoor!





En dan zomaar een klein geluksmomentje: prachtige vlinder de tuin. Nu al??
Ik vind het heerlijk zo'n vroeg voorjaar, word er blij van. 



fijne zonnige zondag, Jolanda

7 opmerkingen:

  1. Bijzonder, een vlinder zo vroeg in het jaar.
    De granny squares zien er prachtig uit voor een blauw met wit dekentje. Mooi doel.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent met een mooi project gestart !!! Ik geniet er ook zo van om de lente al te zien ontwaken...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De granny squares zijn heel mooi, zeker als je weet welke bedoeling erachter zit. En die vlinder, de lente is in zicht, joepie!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja! Leuk hé, granny's haken!
    Mooi, de vroege vlinder!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jolanda. Ik heb wel interesse in een sleutelhanger (biggetje, feestvarken of cavia) wat kost een sleutelhanger? Ik heb m wel zaterdag al nodig, dus ik hoor graag spoedig van je

    BeantwoordenVerwijderen