vrijdag 5 augustus 2016

kerstgroep: de herders

Vandaag zijn de herders aan de beurt, die had ik nog wel een keer af.
Ik had nog een mooi bolletje  'harig' garen, perfect voor de omslagdoeken.




Met de schapen ben ik nog wel even bezig geweest.
Vorige keer heb ik ze gehaakt van pluizig garen, maar ik vind het zelf totaal niet prettig om mee te haken.
Na verschillende keren proberen heb ik ze uiteindelijk gewoon van katoen gehaakt, met na elke vaste een extra losse, zodat je toch een soort 'wollig' effect krijgt.




Uiteraard kreeg ik weer commentaar hier van het mannenfront, omdat ze schapen nu veel te dik en rond zouden zijn. Zo grappig altijd hoe zij het bekijken: het moet vooral technisch kloppen. Nou kloppen zal het niet, maar ik vind ze wel schattig. Kerst is tenslotte in de winter, dan hebben schapen nu eenmaal een dikke vacht, toch?

fijne dag, Jolanda

3 opmerkingen:

  1. De schapen zijn leuk hoor! Ga je nog de drie koningen haken of is de kerststal nu klaar? Als de kerststal klaar is zou ik nog wel een foto van de complete kerststal willen zien als dat kan ;-)Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de drie koningen zijn al klaar, je kunt ze vinden in het blog vorige week: http://filantrojopie.blogspot.nl/2016/07/kerstsfeer-in-de-zomervakantie.html
      Morgen volgt er nog een foto van de engel, daarmee is de groep klaar. Ik zal ook nog foto's van de gehele groep plaatsen. Ze staan hier al te pronken op mijn bureau, best grappig zo in de zomer
      groetjes Jolanda

      Verwijderen
  2. Ik vind je schaapjes leuk! Lekker dik in de wol :-)
    Je hebt het best vlot gehaakt, leuk dat je de complete groep ook nog laat zien!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen