zondag 1 juli 2018

haakhulp oma

Ik had hem al vaker voorbij zien komen op internet: de haakhulp-oma.
Nu kreeg ik de vraag of ik die op bestelling kon maken.
Het patroon vond ik HIER


De bovenste foto kreeg ik van de bestelster, ze heeft oma in de handwerkwinkel laten voorzien van alle accessoires.
Ze kreeg daar een complimentje over dat het zo netjes gehaakt was. Dat is dan wel weer erg leuk om te horen natuurlijk 😊 


Het was allemaal wel meer werk dan ik gedacht had, het werd weer een behoorlijke race tegen de klok.
Ik heb iets aangepast aan het patroon, voor het lijfje iets minder steken gebruikt. 
Zo past het precies mooi om een klein waterflesje.
Gevulde met zand (dankzij manlief die 's avonds in het donker het flesje is gaan vullen bij de zandbak in de speeltuin 😄 ) staat oma mooi stevig op haar 'benen' 
De jurk heb ik ook iets aangepast, zodat het mooi om het lijfje aansluit. 



Het geeft weer een mooie opbrengst in de spaarpot voor Hanukkah
Nog een week te gaan, het komt nu toch echt heel dichtbij.
We kijken er zo naar uit!

fijne zondag, Jolanda

5 opmerkingen:

  1. Wat is ze leuk en inderdaad mooi gehaakt.
    Heel veel plezier en ga vooral genieten, nu zie je waar je geld voor gebruikt is :) Leuk als je als je weer terug bent wat foto's laat zien. Nogmaals heel veel plezier en een goede reis. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi gedaan. En Hihi, ik zie het al voor me, als een dief in de nacht wat zand halen. Super.
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen