dinsdag 13 september 2016

engel in een nieuw jasje

Eindelijk vandaag weer eens aanhaken bij de poppendag.
En nog wel met een 'echte' pop na alle gelukspoppetjes van de afgelopen tijd.
Gabriëlle, zoals dit beschermengeltje heet, ontwierp ik een paar jaar geleden tijdens een vakantie in Frankrijk.
Ik maakte een paar kleine aanpassingen in het patroon, en zo stak ik Gabriëlle in een nieuw jasje.
(Of is het jurkje?)




de vleugels haakte ik iets meer open



een kanten randje onder het jurkje, en bloemetjes op de schoenen en in het haar.


Gabriëlle is 28 cm hoog en gemaakt van acrylgaren. Patroon is te bestellen (zie kopje 'patronen')
opbrengsten gaan uiteraard weer in de goede doelen pot

neem voor meer poppennieuws een kijkje bij :


vanuit daar kun je weer verder linken naar nog meer poppenblogs!
fijne dag, Jolanda

7 opmerkingen:

  1. Ze ziet er prachtig uit!
    Ik vind de gelukspoppetjes trouwens ook serieuze poppetjes, hoor ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel erg mooi gemaakt! Vooral dat kantje langs het rokje is prachtig!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op en top een engeltje! Hoe krijg je het voor elkaar ...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig getransformeerd hoor! Dit is echt wel een hele lieve engel geworden met die bloemetjes en kant erbij!
    Toppatroon!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ik wil dit patroontje ook… waar kan ik het bestellen? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen