dinsdag 10 juni 2014

Tilda, eindelijk klaar!

Heerlijk om weer 'aan te kunnen haken' op de dinsdag poppendag.
Het heeft even geduurd, maar hier is ze dan toch eindelijk: Tilda!
En dan dit keer de goed gevulde versie met de ronde vormen.
Het patroon vindt je bij  INGE'S CREATIES




Er is hier heel wat gelachen door de mannen, want eerlijk is eerlijk: in het begin leek het toch wel een héél vreemd model. Vooral de brede heupen en de borstpartij werkte op de lachspieren.
Zoon vroeg zich (terecht) af waarom deze dame ook borsten op haar rug heeft.
Eenmaal opgevuld zag het er al een heel stuk beter uit. De kleurige jurk met bijpassende slippers maken het helemaal af.
Zelfs het herenfront is helemaal om: deze volslanke Tilda wint het van de magere variant.
Man wil er het liefst nog zo eentje bij voor op de kast, maar dat vind ik nou wel weer een beetje erg veel van het goede.
Het was een beste klus, en om nou twee keer precies de zelfde te maken..


Nee hoor, de magere dames (of: de staken zoals ze hier genoemd worden) blijven mooi op mijn tv. kast staan. De volslanke Tilda vindt wel een ander mooi plekje.





Oudste zoon is na vier maanden studie in Nice weer thuis. Bij thuiskomst bekeek hij het tweetal argwanend: "wie zijn dit nou weer?"  Op mijn vraag of hij niet zo'n leuk duo wilde voor in zijn nieuwe huisje (hij gaat binnenkort op zichzelf wonen) antwoordde hij: "zeg je precies goed, ik wil ze NIET"
haha, ik was eerlijk gezegd ook wel erg verbaasd geweest als hij gezegd had: jaaaa graag!

Dit weekeind heb ik mijn 45ste verjaardag gevierd. Iets om dankbaar op terug te kijken, dus hoe toepasselijk op de 'dankbare dinsdag' . Prachtig weer, heel veel lieve berichtjes, kaarten, kadootjes, heerlijke bbq in de tuin met gezin en lieve vrienden, kortom genoten!


fijne zonnige dag! jolanda




7 opmerkingen:

  1. O, ze is prachtig, je "volle dame"!
    En nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik was het weekend weg en hield een paar facebook- en blogvrije dagen, anders had ik dat wel eerder gedaan. Ja, wat een heerlijk weer was het in dit weekend!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je Tilda is heel mooi geworden!
    Nog gefeliciteerd met je 45e verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt er een hele mooie Tilda van gemaakt. De kleurtjes zijn ook helemaal mijn smaak. Tof gedaan.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kleuren heb je gebruikt. Ze ziet er super uit, ook de magere zijn top.
    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is ze mooi geworden,.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd nog Jolanda, hopelijk komen er nog heel veel jaartjes bij! En je volslanke Tilda, nu als ik mag kiezen, kies ik ook voor deze versie, ziet er een pak natuurlijker uit! Dat heb je knap gedaan! Welkom weer in de poppenwereld, we misten je wel een beetje.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zij is prachtig geworden, het zijn leuke poppen die Tilda's

    BeantwoordenVerwijderen