vrijdag 29 juli 2016

kerstsfeer in de zomervakantie

Hoewel het midden in de zomer is, wordt hier alvast hard gewerkt aan een kerstgroep op bestelling.
Vorig jaar heb ik deze groep bedacht: ik wilde graag iets kleins,  in naturel tinten.
De poppetjes zijn 9 cm hoog, ik vind dat zelf een perfect formaatje. Ze zijn gehaakt van katoen, op naald 2. Wanneer je ze toch liever iets groter wil, kun je ze maken op een dikkere naald met acrylgaren
(Het patroon heb ik uitgeschreven en staat bij de kooppatronen)
Nu kreeg ik de vraag of ik ook de groep op bestelling wil maken.
Natuurlijk wil ik dat, en zie hier de eerste drie figuren: de drie koningen.



wordt uiteraard vervolgd, Jozef en Maria zijn in de maak.

fijne dag, Jolanda

3 opmerkingen:

  1. Tja, als je de kerstgroep tegen kerst helemaal klaar wil krijgen, zal je nu wel moeten starten, alvast een goed begin gemaakt!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zien er prachtig uit! Dat wordt weer een mooie set, een leuke opdracht!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen