zondag 6 december 2015

de kerstgroep is klaar!

Terwijl  iedereen gisteren  nog volop in de sinterklaassfeer was, heb ik de laatste hand gelegd aan de kerstgroep.
Het is helemaal geworden zoals ik het in gedachten had, ik ben er echt blij mee!





In plaats van een stal heb ik gekozen voor een dienblad. Met berkenschijven heb ik wat hoogteverschil aangebracht. (lang leve de action)
het kribje is gemaakt van stukjes decoratie-schors (met niet alleen dank aan de action, maar ook aan manlief )





De poppetjes zijn maar zo'n 10 cm groot. Het maken van de schaapjes was daardoor wel even een gepruts.
De eerste versie werd veel te groot. De tweede versie was beter, maar toen waren z'n oren weer niet in verhouding.
Ik liet het nog trots aan zoon zien, maar die was vrij duidelijk:  Het ziet er uit als een schaap met konijnen-oren..
Dat willen we  niet natuurlijk, dus die flappers nog maar even aangepast.
De pootjes zijn gemaakt van pijpenragers, dat scheelde een hoop gepielepeuter met mini pootjes haken.



De engel kreeg een mooi plekje op het hoogste punt




de wijzen uit het oosten, nu ik het zo bekijk lijkt het wel een beetje of ze op een ere-podium staan om hun medailles in ontvangst te nemen. De nummers 1, 2 en 3 ontbreken er nog net aan.





En zo ziet het geheel er uit. Volgens mij zijn we nog nooit zo vroeg al helemaal klaar geweest, maar laat de kerst maar komen!




fijne dag, Jolanda

5 opmerkingen:

  1. Mooi hoor, inderdaad heel klein allemaal. Je hebt echt eer van je werk en het is eerder Kerst als je denkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja, nu mag het, toch? Sinterklaas is klaar, dus... :-)
    Ik ben er nog niet helemaal aan toe, maar jouw kerstgroep vind ik echt prachtig!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ruim op tijd af! En leuk geworden!!!!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel knap van je! En zeker tijdig klaar! Wel heel klein allemaal maar oh zo schattig!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen