maandag 29 februari 2016

boks-bal

Voor mijn lieve grote neef maakte ik deze 'boks-bal'
Door zijn spasmen kan hij niet gericht iets vastpakken, maar tegen iets slaan lukt wel.
Ik haakte van stevig katoen een net om een plastic voetbal (gewoon zo'n simpele lichtgewicht bal van bijvoorbeeld de action)
Een paar bellen eraan zorgen voor een vrolijk gerinkel zodra de bal beweegt.
Elastiek eraan en klaar voor gebruik!!




Het idee voor het netje vond ik HIER.
Ik heb wel een en ander veranderd: zo haakte ik iets meer lossenboogjes om de ronde vorm te krijgen, en de lossenboogjes zelf maakte ik iets kleiner: de gaten mogen immers niet te groot worden in verband het er in blijven haken van de vingers.
Ook ben ik bovenaan weer gaan minderen zodat het een gesloten net wordt.

Weer eens iets heel anders dan een knuffel, maar met extra veel liefde gemaakt.
fijne dag, Jolanda



3 opmerkingen:

  1. Geweldig!
    De liefde die je erin gestopt hebt straalt ervan af:-))
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En nu maar hopen dat je neef er veel plezier van heeft!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor hem zeker zo doeltreffend als een knuffel, beter zelfs, hij zal er vast veel plezier aan beleven!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen