dinsdag 9 februari 2016

Ridder Renzo

Het heeft wat langer geduurd door de bestellingen van de afgelopen tijd, maar hier dan toch weer eens een eigen ontwerp.
Hier is ie dan; Ridder Renzo





 Een echte ridderhelm met vizier. (heet dat eigenlijk wel zo bij een ridder? )




De klep kan ook nog naar beneden



Het zwaard en schild zitten met drukknopen bevestigd.






Misschien maak ik ook nog een drukknoopje op z'n andere handje, dan kan hij zwaard en schild zelfs tegelijk vast houden.



Ach die arme ridder, hij heeft aardig wat commentaar gekregen hier van het mannenfront.
De heren kijken nou eenmaal op een andere manier (lees: technisch en ook nog eens zeer kritisch, op het zeurderige af) tegen poppen aan dan ik.
(overigens ben ik meestal wel blij met hun tips en aanwijzingen hoor)

Als ik deze koene ridder met gepaste trots voorstel aan zoon spreekt zijn gezicht boekdelen.
"die néus!"
"wat is er met die neus?"
"hij is zo.. zo dopperig"
Heb ik weer, een ridder met een dopneus. En z'n mond kwam uiteraard ook niet door de keuring
Toegegeven, echt stoer kijkt hij niet nee.. Hij staat er zelfs een beetje beteuterd bij.
De mannen hier vinden het maar een watje.

Op mijn  voorzichtige:  "maar misschien is hij nog wat zenuwachtig omdat hij voor het eerst het strijdtoneel betreed..." volgt het nuchtere antwoord van zoon:
normaal gesproken ben je eerst járen schildknaap, en dan wordt je pas ridder, als je stoer genoeg bent. Deze niet dus . "
Och help, ik heb ook nog geen eens verstand van ridders. Had me er beter eerst in kunnen verdiepen geloof ik.

Ach, ik hou toch helemaal niet van stoer. Ik vind hem juist wel heel erg schattig met z'n onhandige uitdrukking.
Tja, de strijd zul je niet snel winnen met zo'n ridder huppeltut, maar als speelkameraadje voor een klein kereltje is ie toch uitermate geschikt?





Het patroontje van Ridder Renzo is vanaf nu te koop (zie onder het kopje patronen)
Uiteraard kun je het mondje er naar eigen inzicht op maken en hem zo een echte stoere uitdrukking geven.




meer poppennieuws zien? neem dan ook een kijkje bij: 


fijne avond, Jolanda

5 opmerkingen:

  1. Ah, ik vind het wel wat hebben hoor... Stoere outfit en dan toch iets gevoeligs in de blik ... Vrouwen houden wel van deze combinatie. Vertel dat maar aan je mannen in huis...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind 'm geweldig! Ik ben het helemaal eens met Elizabeth :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat de heren maar kletsen ;-) Ik vind hem super mooi gemaakt en uitgewerkt, met oog voor detail. Wat is er mis met een lieve ridder, helemaal niets!! Zijn kleine speelkamerraad zal blij met hem zijn. Fijne dag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh nou, wat je mannen ook zeggen, ik vind 'm leuk, en wat Elizabeth zegt is ook een goeie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Renzo is superleuk geworden, je moet het bekijken vanuit kinderogen en daar hebben mannen het soms nog effe moeilijk mee, vooral als het over stoerheid gaat zoals hier. Hij is perfect! Keileuk, goed gedaan met de drukknopen en het vizier dat je kan op of afdoen. Laat de mannen maar hun ding doen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen